Måndag igen då!




God eftermiddag allihopa. Då startade ännu en ny vecka igen och dagarna blir allt mindre och mindre och snart är vi framme vid jul. Men julkänslan har inte riktigt funnit mig än, den kommer väl när snön kommer men allra helst när julgranen är på sin plats. Hoppas bara ekonomin håller i sig. För det är lite för många utgifter just nu känner jag. Det är till företaget och det är julklappar sen måste jag införskaffa mig lite nya kläder till min allt för stökiga garderob som måste städas inom kort. Måste ta tag i det snart, det har gått allt för lång tid. Men även om jag städar så ser den lika förjävlig ut inom bara några dagar, illa. Det gäller att skärpa sig och hålla det rent och snyggt. Nog pratat om detta.

Dagen har varit lite sisådär, trött och sliten har jag väl varit för det mesta.
Jag tog iallafall bilen i morse i det tråkiga regnvädret. Den skulle in på verkstaden så jag tog på mig den uppgiften att åka in med den till Berners i Birsta men jag fick sällskap av Emma. Sen tog vi bussen ifrån Birsta till stan. När vi kom till skolan var det bara att sätta igång med lektionen eftersom vi var ungefär en halvtimma sen. Men jag och Jennifer vandrade till Castor där hennes mor jobbar, för vi skulle skapa visitkort. Vart en aning tjusiga då, inte färglösa och tråkiga som innan. Efter det så gick vi tillbaka till skolan och åt lite mat sen vart det Religion kunskap på GA-skolan men efter det så åkte jag, Jennifer och Emma hem. Jag var trött och hade mensvärk så jag orkade verkligen inte med sista lektionen. När jag kom hem så satt jag mig här men det är ju inget ovanligt. Ska väl äta om ett tag. Även att jag vill åka in på Birsta och julhandla idag men vet inte om min mensvärk tillåter det, sen har jag ingen bil och det är drygt att åka buss till Birsta nu förtiden eftersom man måste gå ifrån motorvägen. Inte för att det är långt, men man blir blöt om fötterna. Måste börja använda mina andra skor. Men nu ska jag nog ta och vila lite. Uppdaterar senare.


Kommentarer
Postat av: vilma

gud vilken mysig blogg! :)

2009-11-30 @ 22:02:05
URL: http://vilmadahlberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback